رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
هدف از برگزاری کنگره
#1
سازمانها، گروهها و نهادهای اجتماعی، دولتی و غیر دولتی، برای نظم دادن ، خدمت دادن ، ..... ، و حل مساله ای در جامعه شکل می گیرند و از ثروت آن جامعه (بودجه ای دولتی یا سرمایه ای ملی)، برای آنها هزینه می شود همایشها از همه انواع آنها: سمپوزیوم، کنفرانس، میز گرد .... کنگره، چه علمی پژوهشی و چه کاربردی و حرفه ای، برای جمع کردن اصحاب علم و اصحاب حرفه بر سر یک میز است تا دانش و تجربیات مبادله شوند.
طراحی این کنگره بر اساس ارتباط حرفه مندان و دانشگاهیان است و به هبمن دلیل توصیف اولین کنگره حرفه ای را برای آن برگزیده ایم. در دانشگاهها برای اساتید و دانشجویان به ویژه فنی مهندسی ارتباط با صنعت معنا دارد، و انجمنهای پزشکی با کنگره های بازآموزی این وظیفه ارتباطی را با پزشکان،‌ پیرا پزشکان و پرستاران برعهده می گیرند و انجمنهای هنری با نمایشگاهها و دوسالانه ها (بینالها) ارتباط بین اصحاب هنر را حفظ می کنند.  صنعت برای حوزه اطلاعات کجاست؟ کجا باید روزی محصولات ما را بخواهند و استفاده کنند؟ در ایران مصرف کنتندگان این محصولات چه گروهها و سازمانهایی هستند؟ کتابخانه ملی؟ نهاد؟ تبیان؟ کتابخانه های دانشگاهها و وزارتخانه ها ؟ از نظر من فضای کنگره فضای ارتباط یک انجمن علمی است با صاحبان حرفه. درک انجمن از فاصله عمیق بین آنچه کتابخانه ها و مراکز اطلاعات نیاز دارند و آنچه دارد آموزش داده می شود، انجمن را به برگزاری کنگره ای حرفه ای کشاند، که اصحاب علم را به اصحاب حرفه نزدیکتر کند و همه امید ما همین اتفاق است.
شکل میزگرد شکل غالب ارائه های این کنگره است. سخنرانان علمی و در واقع سخنرانان کلیدی ما فقط سه نفر هستند که هر سه از اساتید جوان و فعال دانشگاههای ایران هستند و جز یک نفر از رشته، دو نفر بین رشته ای انتخاب شده اند. سایر ارائه ها در کیزگرد خواهد بود. شکل میزگرد برای کنگره به این دلیل انتخاب شده که حرفه ایها و اساتید کنار هم بنشینند و گفتکو کنند. در این میزگرد ها ما سخنران نداریم. قرارمان با دبیران میزگردها و اعضای کارگروههای ده گانه  این است که هر یک فقط چند دقیقه طرح مساله کنند و فرصت را به مخاطبان بدهند که آنان ادامه دهند. می خواهیم که همه مشکلات، راه حلها و پیشنهاداتشان را بدهند، و  پس از آن به برنامه ریزی برای سال آینده برای هر کارگروه و احیانا کارگروههای جدید پرداخته خواهد شد.
در پایان باید گفت هدف هر همایشی ارتقاء مخاطب است. باید هر همایشی مساله محور باشد تا مخاطبان را گرد هم آورد و من ادعا دارم که این بار مساله محور هستیم. قریب یک سال برای انتخاب این ده میزگرد بحث کردیم و سوال کردیم و بررسی کردیم و نهایتا همه پرسی گذاشتیم و در نهایت به این 10 موضوع اولیتهایی شد برای سال جاری. همه این سوالها از حرفه آمده و استادان دانشگاه و خبرگان حرفه  باید در کنار حرفه مندان بنشینند و دردهای کهنه را در محیطی علمی و دوستانه به بحث بگذارند. امیدواریم این بار شعار کنگره که در بالای همه نامه ها و دعوتنامه های کنگره بود و شعاری که در ابتدای این پاراگراف نوشته ایم همه تحقق پیدا کند و این اتفاق را شاهد باشیم که در همه سال  دبیرخانه دائمی کنگره پرکار و فعال باشد و پیشنهادهای تازه برای ایجاد کارگروههای تازه ونشستهای هم اندیشی بیشتر به دستمان برسد و اینگونه بشود که کتابداران از هم اکنون برگزاری کنگره سال بعد را انتظار بکشند..
از همه شما می خواهیم که ما را یاری کنید و این بار با مشارکت فعال خود،  به خودتان،‌به همکارانتان و به حرفه تان و اساتیدتان امیدواری و انگیزه بیشتری بدهید.  




[عکس: logo-mail.png]
پاسخ
#2
[quote pid='8' dateline='1451832576']

بسيار عالي. دست شما درد نكند. مثل هميشه متعهد و دلسوز



[/quote]

اين علائم و كدهاي HTML نميدانم چرا ظاهر شدند در پاسخ
پاسخ
#3
سلام

از خانم رضایی تشکر می کنم که همواره به انجمن خدمت می کنند.

به عنوان اولین موضوع مایلم فهرست کوتاهی از مسائل قابل بحث را بنویسم. لطفاً سایر دوستان هم مشارکت کنند. در چند ایمیل می توان درباره اهم موارد به جمع بندی رسید و بعد درباره هر یک از آنها دیدگاه ها را طرح و بررسی کرد. من فکر می کنم برخی از موارد قابل توجه به قرار ذیل هستند:

- توقف اجرای برخی از نشست ها به دلیل استقبال اندک.
- تداوم اجرای برخی از نشست ها به دلیل استقبال خوب و در صورت لزوم خرد کردن آنها به دو یا بیش از دو نشست تخصصی تر متناسب با نیاز کتابداران.
- پیدا کردن راهی مناسب برای تشویق کتابداران حاضر در برخی از نشست ها به اظهار نظر کردن (مثلاً در نشست سازماندهی علیرغم اجرای خوب نشست کمتر کتابداری برای حرف زدن داوطلب شد).
- افزایش زمان نشست ها. امسال بخش قابل توجهی از هر نشست صرف طرح مسئله می شد. کار مفید تر این است که به ازاء هر یک ربع صحبت کردن یکی از افراد نشست مدتی را برای بحث جمعی در نظر بگیریم. با مدل امسال بیشتر افراد صرفاً شنونده بودند. برای بیشتر داخل کردن کتابداران در نشست ها باید زمان بیشتری را به آنها اختصاص داد.
- جمع بندی بیانیه ها و برنامه ریزی برای اقدام عملی در جهت حل مشکلات طرح شده.

با احترام
داریوش علیمحمدی
پاسخ
#4
(01-03-2016, 07:19 PM)نسا رضایی نوشته:
سازمانها، گروهها و نهادهای اجتماعی، دولتی و غیر دولتی، برای نظم دادن ، خدمت دادن ، ..... ، و حل مساله ای در جامعه شکل می گیرند و از ثروت آن جامعه (بودجه ای دولتی یا سرمایه ای ملی)، برای آنها هزینه می شود همایشها از همه انواع آنها: سمپوزیوم، کنفرانس، میز گرد .... کنگره، چه علمی پژوهشی و چه کاربردی و حرفه ای، برای جمع کردن اصحاب علم و اصحاب حرفه بر سر یک میز است تا دانش و تجربیات مبادله شوند.
طراحی این کنگره بر اساس ارتباط حرفه مندان و دانشگاهیان است و به هبمن دلیل توصیف اولین کنگره حرفه ای را برای آن برگزیده ایم. در دانشگاهها برای اساتید و دانشجویان به ویژه فنی مهندسی ارتباط با صنعت معنا دارد، و انجمنهای پزشکی با کنگره های بازآموزی این وظیفه ارتباطی را با پزشکان،‌ پیرا پزشکان و پرستاران برعهده می گیرند و انجمنهای هنری با نمایشگاهها و دوسالانه ها (بینالها) ارتباط بین اصحاب هنر را حفظ می کنند.  صنعت برای حوزه اطلاعات کجاست؟ کجا باید روزی محصولات ما را بخواهند و استفاده کنند؟ در ایران مصرف کنتندگان این محصولات چه گروهها و سازمانهایی هستند؟ کتابخانه ملی؟ نهاد؟ تبیان؟ کتابخانه های دانشگاهها و وزارتخانه ها ؟ از نظر من فضای کنگره فضای ارتباط یک انجمن علمی است با صاحبان حرفه. درک انجمن از فاصله عمیق بین آنچه کتابخانه ها و مراکز اطلاعات نیاز دارند و آنچه دارد آموزش داده می شود، انجمن را به برگزاری کنگره ای حرفه ای کشاند، که اصحاب علم را به اصحاب حرفه نزدیکتر کند و همه امید ما همین اتفاق است.
شکل میزگرد شکل غالب ارائه های این کنگره است. سخنرانان علمی و در واقع سخنرانان کلیدی ما فقط سه نفر هستند که هر سه از اساتید جوان و فعال دانشگاههای ایران هستند و جز یک نفر از رشته، دو نفر بین رشته ای انتخاب شده اند. سایر ارائه ها در کیزگرد خواهد بود. شکل میزگرد برای کنگره به این دلیل انتخاب شده که حرفه ایها و اساتید کنار هم بنشینند و گفتکو کنند. در این میزگرد ها ما سخنران نداریم. قرارمان با دبیران میزگردها و اعضای کارگروههای ده گانه  این است که هر یک فقط چند دقیقه طرح مساله کنند و فرصت را به مخاطبان بدهند که آنان ادامه دهند. می خواهیم که همه مشکلات، راه حلها و پیشنهاداتشان را بدهند، و  پس از آن به برنامه ریزی برای سال آینده برای هر کارگروه و احیانا کارگروههای جدید پرداخته خواهد شد.
در پایان باید گفت هدف هر همایشی ارتقاء مخاطب است. باید هر همایشی مساله محور باشد تا مخاطبان را گرد هم آورد و من ادعا دارم که این بار مساله محور هستیم. قریب یک سال برای انتخاب این ده میزگرد بحث کردیم و سوال کردیم و بررسی کردیم و نهایتا همه پرسی گذاشتیم و در نهایت به این 10 موضوع اولیتهایی شد برای سال جاری. همه این سوالها از حرفه آمده و استادان دانشگاه و خبرگان حرفه  باید در کنار حرفه مندان بنشینند و دردهای کهنه را در محیطی علمی و دوستانه به بحث بگذارند. امیدواریم این بار شعار کنگره که در بالای همه نامه ها و دعوتنامه های کنگره بود و شعاری که در ابتدای این پاراگراف نوشته ایم همه تحقق پیدا کند و این اتفاق را شاهد باشیم که در همه سال  دبیرخانه دائمی کنگره پرکار و فعال باشد و پیشنهادهای تازه برای ایجاد کارگروههای تازه ونشستهای هم اندیشی بیشتر به دستمان برسد و اینگونه بشود که کتابداران از هم اکنون برگزاری کنگره سال بعد را انتظار بکشند..
از همه شما می خواهیم که ما را یاری کنید و این بار با مشارکت فعال خود،  به خودتان،‌به همکارانتان و به حرفه تان و اساتیدتان امیدواری و انگیزه بیشتری بدهید.  





سلام
ضمن تشکر از شما و همه همکاران انجمن، اگر نتایج نظر سنجی های انجام گرفته هم منتشر شود خوب است.
موفق باشید
پاسخ
#5
(01-03-2016, 07:19 PM)نسا رضایی نوشته:
سازمانها، گروهها و نهادهای اجتماعی، دولتی و غیر دولتی، برای نظم دادن ، خدمت دادن ، ..... ، و حل مساله ای در جامعه شکل می گیرند و از ثروت آن جامعه (بودجه ای دولتی یا سرمایه ای ملی)، برای آنها هزینه می شود همایشها از همه انواع آنها: سمپوزیوم، کنفرانس، میز گرد .... کنگره، چه علمی پژوهشی و چه کاربردی و حرفه ای، برای جمع کردن اصحاب علم و اصحاب حرفه بر سر یک میز است تا دانش و تجربیات مبادله شوند.
طراحی این کنگره بر اساس ارتباط حرفه مندان و دانشگاهیان است و به هبمن دلیل توصیف اولین کنگره حرفه ای را برای آن برگزیده ایم. در دانشگاهها برای اساتید و دانشجویان به ویژه فنی مهندسی ارتباط با صنعت معنا دارد، و انجمنهای پزشکی با کنگره های بازآموزی این وظیفه ارتباطی را با پزشکان،‌ پیرا پزشکان و پرستاران برعهده می گیرند و انجمنهای هنری با نمایشگاهها و دوسالانه ها (بینالها) ارتباط بین اصحاب هنر را حفظ می کنند.  صنعت برای حوزه اطلاعات کجاست؟ کجا باید روزی محصولات ما را بخواهند و استفاده کنند؟ در ایران مصرف کنتندگان این محصولات چه گروهها و سازمانهایی هستند؟ کتابخانه ملی؟ نهاد؟ تبیان؟ کتابخانه های دانشگاهها و وزارتخانه ها ؟ از نظر من فضای کنگره فضای ارتباط یک انجمن علمی است با صاحبان حرفه. درک انجمن از فاصله عمیق بین آنچه کتابخانه ها و مراکز اطلاعات نیاز دارند و آنچه دارد آموزش داده می شود، انجمن را به برگزاری کنگره ای حرفه ای کشاند، که اصحاب علم را به اصحاب حرفه نزدیکتر کند و همه امید ما همین اتفاق است.
شکل میزگرد شکل غالب ارائه های این کنگره است. سخنرانان علمی و در واقع سخنرانان کلیدی ما فقط سه نفر هستند که هر سه از اساتید جوان و فعال دانشگاههای ایران هستند و جز یک نفر از رشته، دو نفر بین رشته ای انتخاب شده اند. سایر ارائه ها در کیزگرد خواهد بود. شکل میزگرد برای کنگره به این دلیل انتخاب شده که حرفه ایها و اساتید کنار هم بنشینند و گفتکو کنند. در این میزگرد ها ما سخنران نداریم. قرارمان با دبیران میزگردها و اعضای کارگروههای ده گانه  این است که هر یک فقط چند دقیقه طرح مساله کنند و فرصت را به مخاطبان بدهند که آنان ادامه دهند. می خواهیم که همه مشکلات، راه حلها و پیشنهاداتشان را بدهند، و  پس از آن به برنامه ریزی برای سال آینده برای هر کارگروه و احیانا کارگروههای جدید پرداخته خواهد شد.
در پایان باید گفت هدف هر همایشی ارتقاء مخاطب است. باید هر همایشی مساله محور باشد تا مخاطبان را گرد هم آورد و من ادعا دارم که این بار مساله محور هستیم. قریب یک سال برای انتخاب این ده میزگرد بحث کردیم و سوال کردیم و بررسی کردیم و نهایتا همه پرسی گذاشتیم و در نهایت به این 10 موضوع اولیتهایی شد برای سال جاری. همه این سوالها از حرفه آمده و استادان دانشگاه و خبرگان حرفه  باید در کنار حرفه مندان بنشینند و دردهای کهنه را در محیطی علمی و دوستانه به بحث بگذارند. امیدواریم این بار شعار کنگره که در بالای همه نامه ها و دعوتنامه های کنگره بود و شعاری که در ابتدای این پاراگراف نوشته ایم همه تحقق پیدا کند و این اتفاق را شاهد باشیم که در همه سال  دبیرخانه دائمی کنگره پرکار و فعال باشد و پیشنهادهای تازه برای ایجاد کارگروههای تازه ونشستهای هم اندیشی بیشتر به دستمان برسد و اینگونه بشود که کتابداران از هم اکنون برگزاری کنگره سال بعد را انتظار بکشند..
از همه شما می خواهیم که ما را یاری کنید و این بار با مشارکت فعال خود،  به خودتان،‌به همکارانتان و به حرفه تان و اساتیدتان امیدواری و انگیزه بیشتری بدهید.  





سلام و سپاس فراوان از همه، به ویژه از آقای عمرانی عزیز و خانم رضایی گرامی

تصور کنم اگر توضیح کوتاهی درباره اینکه قرار است در این فوروم درباره چه چیزی بحث شود، توضیحاتی ارائه شود. منظورم، این است که چارچوب کلی که قرار است در فروم بحث شود در جایی از فروم آورده شود. اما دیدگاه من درباره تصمیم گیری برای شیوه و چگونگی تشکیل کنگره سال آینده این است:

1) بازنگری ویژه ای درباره نشستها ترتیب داده شود. این بازنگری می تواند درباره: شیوه برگزاری نشست، عنوان و موضوع نشست ها، افزودن و کاستن نشست ها، افرادی که برای پنل ها انتخاب می شوند، و ... باشد.
2) درباره کلیت کنگره هم بازنگری و درباره کارکرد کلی آن بحث شود: روزهای برگزاری  (تعداد روزها و زمان مناسب -به دلیل وظایف حرفه ای کتابداران-)، خروجی های چاپی و الکترونیکی نهایی کنگره (انتشار خلاصه مقاله ها، نشست ها و بررسی وضعیت دستیابی به اهداف کنگره و ...) (چون غیر از اطلاع رسانی ها، هنوز خروجی خاصی منتشر نشده است؛ و  غیره)؛
3) اندیشیدن درباره امکان برگزاری نشست ها به دو دسته نشست های اصلی و فرعی با توجه چارچوب برگزار شده (به نظرم برخی از نشست ها-از جمله ساختار کتابخانه های عمومی- نسبت به خدمت رسانی در این کتابخانه ها، می توانستند موضوع فرعی قرار بگیرند)، 
4) پیشنهاد نشست های تخصصی دیگری از جمله: الف) چالش ها و موانع خدمت رسانی در کتابخانه ها و راهکارهای بهبود آن؛ ب) لزوم تشکیل انجمن صنفی و حرفه ای؛ ج) لزوم تشکیل انجمن های تخصصی (همچون کتابخانه های عمومی، تخصصی، دانشگاهی و ...)؛ د) نقد جایگاه کنونی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی؛ و ... .

ارادتمند
بگلو
استادیار پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران
پاسخ
#6
سلام
در زمان برگزاری کنگره نظرسنجی از حاضران انجام نشده است.
قرار بر این است که نظرسنجی از طریق فروم انجام شود.
[عکس: logo-mail.png]
پاسخ
#7
فکر میکنم برای برنامه ریزی سال آینده می‌توان فهرستی از تمامی نظرات و پیشنهاداتی که از طریق فروم و یا هر محل دیگر به دستمان رسیده است را جمع‌آوری کنیم و سپس فهرست را به دو قسمت اجرایی و علمی تقسیم کنیم.
هر کدام از مصدایق مطرح شده در یکی از دو شاخه اصلی گنجانده شود که برای بررسی که گروه های مربوط به خودش ارجاع میشه. (گروه اجرا و گروه علمی)
در داخل هر گروه پیشنهادات خردتر می شوند، نیازها بررسی می‌شوند و در نهایت میتوان به یک طرح کلی به همراه نیازها برای برگزاری سال آینده برسیم.
[عکس: logo-mail.png]
پاسخ
#8
با سلام و تبریک برای راه اندازی این فروم.
مطمئنا گردهمایی متخصصان، زمینه تشریک مساعی و شکوفایی افکار جدید را فراهم می آورد.
با آرزوی موفقیت برای همه عزیزان.
پاسخ
#9
با سلام و عرض ادب
سال نو را به همه دست اندر کاران کنگره و اعضای سایت تبریک میگم امید است همیشه موفق و سربلند باشید و در مسیر نیل به فرهنگ و اطلاع رسانی گام های بزرگی  را بردارید .
تشکر فراوان
اینتن
پاسخ
#10
باسلام
بیشتر شدن اینگونه کنگره ها به بهتر شدن فضای علمی و آموزشی کشور کمک بزرگی می کند
امیدواریم در همه ی زمینه ها این کار ها صورت بگیرند
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان